Broodjeaap.nl
       
           
      Doe maar wat  -   Contact  -   Favorieten  -   Mond tot mond  -   Links
 



Meer computerflaters over hardware
Een medewerker van een computerwinkel maakte aan de balie ooit het volgende mee:
Vrouw: "Ik kan niet scannen."
Medewerker: "Eens even kijken."
De medewerker pakt de scanner van de balie, sluit hem aan en scant een folder. Geen problemen. PC aangezet, folder gescand. Werkt ook perfect.
Medewerker: "Nou, ik kan weinig anders zeggen dat er niks mis is met de hardware of software. Weet u zeker dat u de scanner goed heeft aangesloten?"
Vrouw: "Ja, dat weet ik zeker."
Medewerker: "Kijk, dit is de voeding. Die heeft u toch wel in het stopcontact gehad neem ik aan?
Vrouw: "Ja, ik ben niet dom! Natuurlijk!"
Medewerker: "Okee, sorry. Ik moet het toch even vragen voor de zekerheid. En deze kabel: heeft u die hier in de scanner gedaan en hier in de computer?"
Vrouw: "Waar komt die kabel ineens vandaan?"
Medewerker: "Uit de doos van de scanner mevrouw. Deze kabel moet tussen de scanner en de pc om de plaatjes naar de computer te sturen. Dat gaat niet door de lucht.
Vrouw: "Godverdomme zeg! Kom maar hier met die zooi. HARRY! Meekomen! Jij snapt ook niks van die technische spullen he, klojo!"


Een medewerker in een computerwinkel verkocht op een ochtend een pc aan een vrouw die duidelijk nog nooit een pc had aangeraakt. De vrouw belt na een paar uur op:
Klant: "Hallo... ik heb een probleem, m'n cd-rom speler werkt niet."
Medewerker: "Ah, omschrijf 'werkt niet' eens."
Klant: "Nou, ik heb er een cd ingestopt, maar nu zegt ie als ik het icoontje dubbelklik dat er geen cd inzit."
Medewerker: "Doet ie dat met alle cd's?"
Klant: "Ehm, dat weet ik niet, want hij wilt er niet meer uit."
Medewerker: "Hmm, misschien zit de cd er scheef in, als hij echt niet meer open gaat, kunt u het best met het bijgeleverde staafje de cd-rom handmatig open doen. Er zit in de doos van uw computer een klein zakje, met een metalen 'prikkertje'.
Klant: "Even zoeken." (rammel rammel, tijdje later) "Ja! Hebbes, en nu?"
Medewerker: "Stop dat prikkertje in het kleine gaatje dat onder het laatje van uw cd-rom speler zit."
Klant: "Onder? .. hij zit er boven."
Medewerker: "Huh? Het zal wel goed zijn."
Klant: "Hij wil niet!"
Medewerker: "Probeer het zometeen nog een keer. Als het ECHT niet wil, kom dan maar langs, dan kijken we er even naar."
Het lukte haar dus niet. Een uurtje later staat de vrouw in de winkel. Met heel veel moeite wordt de lade van de cd-speler opengewrikt. Tot verbazing van het personeel valt de CD er aan de ONDERKANT van het laatje uit. De vrouw wordt erbij geroepen en gevraagd hoe die cd nou onder het laatje kan zitten.
Klant: "Moet de pc dan niet andersom staan?"
Mevrouw had de PC ondersteboven op haar bureau gezet…


Klant: "Mijn computer doet het niet meer. Jullie hebben hem gesloopt toen jullie mijn modem geinstalleerd hebben."
Helpdesk: "Wat gebeurt er als je de aan- en uitknop indrukt?"
Klant: "Er gaat helemaal niets aan!"
Helpdesk: "Dus je hoort geen geluid en er gaan geen lampjes branden?"
Klant: "Ik zeg toch dat ie niet aan gaat?!"
Helpdesk: "Zit de stekker er wel in?"
Klant: "Ja natuurlijk zit de stekker er in. Idioot!"
Helpdesk: "En als je de aan- en uitknop.."
Klant: "Mijn computer heeft helemaal geen aan- en uitknop!"
Helpdesk: "Meneer. Alle computers hebben een aan- en uitknop. Kijkt u eens aan de voorkant van uw computer. Daar zit een grote knop. Druk die eens in."
Klant: "Je hebt het gemaakt! Bedankt!"


klant: "Er komt helemaal niks op het scherm."
Helpdesk: "Meneer, staat de pc wel aan?"
klant: "Jaja! natuurlijk staat de pc aan!"
Helpdesk: "En hij doet helemaal niks?"
klant: "Nee!"
Helpdesk: "En u ziet ook geen lampjes branden?
klant: "Nee meneer."
Helpdesk: "U weet zeker dat hij aanstaat? Dat iemand hem niet per ongeluk heeft afgeschakeld of zo?"
klant (geagiteerd): "Meneer, mijn computer staat aan. U moet een monteur sturen. Ik heb een contract."
Helpdesk: "Eh, meneer: misschien zit er een slecht contact in de schakelaar. Zet u hem eerst uit en zet hem dan weer aan.
klant: "Nou vooruit."
Meteen na de eerste klik klinkt al onmiddellijk de vertrouwde spin-up van de harde schijf en de bios-biep
Klant: "...eh... Nu komt er iets op het scherm, geloof ik..."
Helpdesk: Alstublieft, meneer. goededag verder."


Klant: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje in te drukken?"
Klant: "Nee hoor, hij komt er echt niet uit."
Heldpesk: "Dat is niet zo mooi. Nou, ik maak er een melding..."
Klant: "Nee, wacht! Ik zie het al, ik had de diskette er nog niet in gedaan, hij ligt op mijn bureau.. sorry..."

< < < Terug < < <



© Copyright Broodjeaap.nl