Broodjeaap.nl
       
           
      Doe maar wat  -   Contact  -   Favorieten  -   Mond tot mond  -   Links
 



Computerflaters over internet

Klant: "Ik heb net verbinding gemaakt met het Internet en ik zit nu al twintig minuten te wachten. Wanneer gebeurt er nu eindelijk iets?"


Klant: "Ik heb net op 'Maak verbinding' gedrukt. Mijn modem begon het nummer te draaien en ik hoorde een ongelooflijk gepiep en geknetter. Toen dat voorbij was drukte ik op 'Verbreek verbinding'.
Daarna heb ik Explorer opgestart, maar hij blijft zeggen dat hij de pagina niet kan vinden."


Helpdesk: "Heeft u voor uw computer een aparte telefoonlijn?"
Klant: "Nee."
Helpdesk: "In dat geval kunnen ..."
Klant: "Hij zegt nu 'geen kiestoon gevonden'."
Helpdesk: "Nee, dat kan kloppen. Dat komt omdat u nu met mij aan de telefoon zit."
Klant: "Nee, dat is het niet. Hij doet dit steeds. Ik moet het gewoon nog een paar keer proberen, dan kom ik er wel door."
Helpdesk: "Nee, meneer. U kunt nu geen verbinding maken omdat u op dit moment de telefoon gebruikt om met mij te bellen."
Klant: "Hij zal wel bezig zijn. Ik probeer het straks gewoon nog een keer."

De helpdeskmedewerker ontving van deze klant een dag later een mailtje:
"Bedankt voor de hulp, maar ik heb het zelf al verholpen. Bedankt dat je het probeerde."


Een klant probeert in te bellen vanuit zijn huis. Niets werkt, wat voor oplossingen er ook worden aangedragen. Dit gaat de hele dag door. De klant belt, krijgt een andere oplossing aangedragen en hangt op om het te proberen. Daarna belt hij terug, krijgt weer een andere mogelijkheid, etcetera.

Na het elfde telefoontje hoort de helpdeskmedewerker op de achtergrond wat vreemde geluiden. Uit nieuwsgierigheid vraagt hij wat dat is.
Klant: "Oh, dat is het verkeer buiten de telefooncel waar ik sta."
Helpdesk: "Telefooncel?"
Klant: "Ja, mijn telefoon is afgesloten, dus ik had bedacht dat ik jullie dan het beste vanuit de telefooncel kan bellen."


Een klant belde met een probleem met zijn fax-modem. Na vijftien minuten had hij eindelijk door dat het apparaat alleen werkte als hij de telefoonlijn verbond met zijn modem. Op het moment dat hij dit doorhad, was zijn enige reactie:
"Oh, dus dan moet ik mijn telefoon lijn eruit...."
Tuut, tuut, tuut.


Klant: "Hoi, ik had jouw gisteravond ook al gesproken over inbellen met Internet. Eeh, ik heb daar nu eigenlijk geen problemen mee, maar iedere keer als ik de computer uitzet en dan weer aanzet ontdek ik dat ik opnieuw moet inbellen. Klopt dat wel?"


Klant: "Ik heb problemen met Internet. Ik kan er niet meer opkomen."
Helpdesk: "Okee, meneer. Ik wil graag uw instellingen even met u doornemen. Zit u op dit moment achter uw computer?"
Klant: "Eh, nee. Moet dat?
"Helpdesk: "Dat is de enige manier waarop we uw instellingen kunnen checken."
Klant: "Nou, okee dan."

(Er klinkt wat gerommel)

Klant: "Ik zit nu achter mijn computer."
Helpdesk: "Kunt u mij zeggen wat u nu ziet?"
Klant: "Allemaal kabels."

< < < Terug < < <



© Copyright Broodjeaap.nl