Broodjeaap.nl
       
           
      Doe maar wat  -   Contact  -   Favorieten  -   Mond tot mond  -   Links
 



Meer muismisbruik

Helpdesk: "Ik wil dat u nu met uw rechter-muisknop op het icoontje klikt."
Klant: "Doe ik."
Helpdesk: "Is er nu een menu te voorschijn gekomen met 'eigenschappen'?"
Klant: "Nee. Er zijn twee knoppen. OK en cancel."
Helpdesk: "oke, we proberen het nog een keer. U heeft waarschijnlijk met uw linker muisknop dubbel geklikt. Geen probleem. Klik eerst op 'cancel'. Daarna moet u met de rechter-muisknop, dus niet de linker, met de rechter-muisknop een keer op het icoontje drukken."
Klant: "Nu zegt hij 'snelkoppeling maken'."
Helpdesk: "Oke, klik op 'cancel'."
Klant: "Met links of met rechts?"
Helpdesk: "Links, alstublieft."
Klant: "En nu?"
Helpdesk: 'We proberen het nog een keer."
Klant: "Drie keer is scheepsrecht."
Helpdesk: "Zo is dat. Klikt u alstublieft één keer met de rechter-muisknop op het icoontje en probeer de muis stil te houden terwijl u dat doet."
Klant: "Met de linker-muisknop, he?"
Helpdesk: "Nee! Niet met links! Met rechts!"
Klant: "Welke is dat?"
Helpdesk: (zucht)
Klant: "O, laat maar. Hier staat 'eigenschappen'."


Helpdesk: "Okay. Klik nu met rechts op uw bureaublad."
Klant: "WAT wil je dat ik doe???"
Helpdesk: "Rechts klikken op uw bureaublad."
Klant:"Luister. Ik ben niet dom. Ik ga niets met mijn bureaublad doen."
Helpdesk: "Nee, ik bedoel dat u met de rechtermuisknop moet klikken op het bureaublad van uw scherm."
Klant:"Dat was erg grof en ik wil nu meteen met je baas spreken."


Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"


Helpdesk: "Helpdesk, goedemiddag. Kan ik u helpen?"
Klant: "Ja. Mijn muis doet het niet meer. Gisteren deed hij het nog prima."
Helpdesk: "Okee, wat doet hij en wat doet hij niet?"
Klant: "Nou, het pijltje beweegt niet als ik de muis beweeg."
Helpdesk: "Heeft u de muis al schoongemaakt?"
Klant: "Ja. Ik heb hem gisteravond in een bak met water gezet en vannacht laten weken."
Helpdesk: "Wat zegt u?"
Klant: "Ik heb de muisbal er uit gehaald en de muis in een bak water gedaan. Ik heb hem laten weken zodat hij goed schoon wordt."
Helpdesk: "Ik zou zeggen dat daar de oorzaak van het probleem ligt."
Klant: "Nah, dat kan niet. Het kan geen kwaad zolang hij maar goed opdroogt voor je hem weer gebruikt."
Helpdesk: "Eeh, dat is niet helemaal het geval."
Klant: "Luister. Dit is het probleem niet."
Helpdesk: "Okee, nou... Ik weet niet wat ik u nog meer kan vertellen, behalve..."
Klant: "Dus jij wil me wijsmaken dat ik een nieuwe muis moet kopen."
Helpdesk: "Ik zou niet weten wat u anders zou kunnen doen."
Klant: (klik)

< < < Terug < < <



© Copyright Broodjeaap.nl